گردان قرآنی شهید دکتر مصطفی چمران

شهید دکتر مصطفی چمران

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ب.ظ


به نامش و در پناهش

من باید از نظر علم از همه بهتر باشم ، مبادا دشمنان مرا از این راه طعنه زنند

باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه می کنند و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم خاک پای من هم نخواهند شد.

باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم

و آنگاه خود خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم ....  ( شهید دکتر مصطفی چمران)

شهید چمران علم را وسیله ای می دانست که می تواند انسان را از به بیراهه کشیده شدن و انجام دادن کارهای بیهوده و باطل نجات دهد . او علم را مامنی برای پناه بردن از شرهای زمان خود می دانست و زمانی که همین علم برای او خناس می شد آن را رها کرد و به تکلیف خود عمل کرد.

او حسد را در خود کشته بود و خود را از حسد ورزیدن به دیگران در امان نگاه می داشت آنگونه که " نشسته بود و زارزار گریه می کرد همه جمع شده بودند چه میدانستم این طوری می کند ؟ می گویم : مصطفی طوریش نیست . من ریاضی رد شدم . برای من ناراحته . کی باور می کند ؟

برخی چمران را به مناجات های او میشناسند او همانند پیامبر (ص) بعد از هر نصر و پیروزی به درگاه خدا تسبیح و استغفار می کرد و در مواجهه با پیروزی ها و شکست ها با خداوند راز و نیاز می کرد .

او غرور و تکبر را اینجنین در خود شکسته بود : ماهی یکبار ، بچه های مدرسه جمع می شدند و می رفتند زباله های شهر را جمع می کردند .

دکتر می گفت " هم شهر تمیز می شود ، هم غرور بچه ها می ریزد."

تولد 26 مهر 1311

شهادت 31 خرداد 1360

 

علی زواری      

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۸
رسول خدادادبیگی

نظرات  (۸)

۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۱ ابوالفضل رفیعها
بسم الله
سلام
اول اعلام می کنم بسیار خوشحالی می کنم که بالاخره استقامت حضرت زواری که جلو چشم می گفت نمی نویسم شکست دست به قلم شد ! دمت گرم مبارکم باشه اولین مطلبت ...
دوم انصافا قشنگ بود ...
سوم کار اول رو کسی گیر نمی ده ولی بچه های قرآنی فرق می کنند هم ادبیاتت قابل پیشرفت هم شیوه ارتباط موضوعات قابل پیشرفته
ارادتمند نویسنده و همه بچه های گردان شهید چمران ...
دهلاویه نمی ریم

۲۰ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۶ امیرحسین کشاورز
سلام 
مطالبتون خیلی خوبه 
موفق باشید خداقوت
سلام
واسه اولین بار عالی بود، به شرطی که دوباره بنویسی ها.
خدا قوت...
بسمعه تعالی
آفرین داداش خیلی خوب بود.انشاالله که همین جوری ادامه بدی.
D:
D:
۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۱۴ ابوالفضل رفیعها
بسم الله
سلام
تروخدا به روز شید
گردان شهید چمران و این همه وقت به روز نشدن؟!!!!!!
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۰ رسول خدادادبیگی

با سلام خدمت همگی دوستان و با عرض پوزش به دلیل به روز نشدن وبلاگ ...

به علت همزمانی با ایام امتحانات ان شا الله از ابتدای تیر ماه به روز خواهیم شد.

با تشکر از لطف و نگاه دوستان...

خوب است ما سربازان گردان جنگ تن به تن و فیزیکی نیستیم؛ چون تا از مشغله هایمان رها شویم و به جنگ برسیم؛ احتمالا خط که چه عرض کنم؛ کشور از دست رفته بود ...!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی